Online campagne: van FunFact en influencercampagne tot Linkedin
De online campagne om 'Power up the Planet!' bekend te maken bij de doelgroep slaat aan met korte video’s rond de thema's 'Tech of Nep?', het Schokspel en de Tech Tijdlijn. Het grote aantal reacties laat zien dat deze middelen gewaardeerd worden.
Vanaf 21 april wordt de campagne uitgebreid met een influencercampagne rond 'Kriekel en zijn vrienden' die in de nieuwe Escaperoom spelen. Vanuit het uitgangspunt 'fun first' wordt pas later de link naar de website gelegd. Ook zijn we een Linkedin-campagne gestart om meer scholen en docenten te informeren over het online lespakket en over de nieuwe Escaperoom.
Fysieke campagne: van 'Skills the Finals' tot Escaperoom op school
Op 20 en 21 maart heeft het team van 'Power up the Planet!' tijdens het event 'Skills The Finals' in Amsterdam RAI jongeren en docenten informatie gegeven over het werken bij de netwerkbedrijven en over technische opleidingen. Ook hebben zij de beschikbaarheid van de Escaperoom voor plaatsing bij scholen gecommuniceerd en dat werd met enthousiasme ontvangen.
Van dit aanbod hebben al zes scholen gebruikgemaakt: Huizermaat in Huizen, Havotop in Burgum, Roncalli in Bergen op Zoom, het Hanzecollege in Oosterhout, het Insula-college in Dordrecht en Melanchthon Berkroden in Berkel en Rodenrijs.
Reserveer de Escaperoom online!
Elke school in Nederland kan de Escaperoom reserveren en de netwerkbedrijven voeren in juni een strijd wie de Escaperoom het snelst speelt.
Meer informatie?
De instroomcampagne is een pre-wervingscampagne en heeft als doel om jongeren enthousiast te maken om een technisch keuzepakket of een technische vervolgopleiding te kiezen. Wil je weten met welke middelbare scholen er contact is bij jou in de buurt of wil je met een team meedoen aan de wedstrijd in juni, neem dan even contact op met onze projectleider, Karin Gibcus.