Bekijk de resultaten van de campagne (pdf)
De instroomcampagne 'Power up the Planet!' is een pre-wervingscampagne en heeft als doel om jongeren van 13 t/m 15 jaar enthousiast te maken om een technisch keuzepakket en vervolgopleiding te kiezen. Bekijk ook onze projectpagina over de campagne.
Online campagne: tussen maart en juni 2025 ruim 34.000 websitebezoeken
De formats 'Tech of Nep', 'Funfacts' en het nieuwe format 'Watt kost dat?' scoren goed, vooral over onderwerpen waar jongeren zich makkelijk aan kunnen relateren, zoals Airpods en Fatbikes. In de komende periode worden de succesvolle formats geoptimaliseerd op basis van de ervaringen en stoppen we met het format 'TechTijdlijn', dat minder goed aanslaat.
Zie ook de campagne-accounts op Snapchat en TikTok.
Kriekel was goed op dreef!
De social mediacampagne van influencer Kriekel en zijn vrienden, die de nieuwe Escape Room spelen, heeft tot overweldigende reacties geleid: maar liefst 742 aanvragen voor de Escape Room, voornamelijk door jongeren uit Nederland en België. De website is daar inmiddels op aangepast, zodat aanvragen van leerlingen en docenten worden gescheiden en we ons ook beperken tot Nederlandse middelbare scholen.
Bekijk het filmpje van Kriekel (YouTube), hoe hij de Escape Room aanprijst.
Fysieke campagne: sinds 8 maart speelden 675 jongeren de Escape Room
Deze jongeren zijn verdeeld over 28 groepen van zeven scholen. Een deel van de scholen heeft aangegeven de Escape Room volgend jaar weer te willen spelen. In afwachting van de eerste evaluaties is dit al een mooi signaal dat we de jongeren en hun docenten op de goede manier bereiken.
Reserveer onze Escape Room ook!
Inmiddels loopt de planning voor schooljaar 2025-2026. Vijf scholen hebben we nu ingepland en met 70 geïnteresseerde scholen zijn we in contact. Scholen kunnen zich aanmelden voor de Escape Room via de website van 'Power up the Planet!'.