Instroomcampagne voor sector GEO van start: 'Maak werk van een schonere wereld'

Om meer diversiteit te krijgen in het personeelsbestand, werken de bedrijven in de sector GEO hard aan de werving van meer vrouwen en jongeren. Zij proberen het aandeel vrouwen binnen de sector in de komende vijf jaren te laten groeien van 15% naar 25%, en het aandeel jongere werknemers van 8% naar 15 procent.

Maak werk van een schonere wereld - 930px

Om de instroom van vrouwen en jongeren te stimuleren heeft de ontwikkelgroep een multimediale campagne ontwikkeld. Via social media en buitenreclame worden zij verwezen naar de website 'Maak werk van een schonere wereld'. De werkgevers kunnen zich op dit platform presenteren en geïnteresseerden vinden vinden zo gemakkelijker de weg om te solliciteren. Later in november van dit jaar volgt er een uitgebreide mediacampagne.

Bezoek de website 'Maak werk van een schonere wereld!'

Op de website delen tien jonge en vrouwelijke werknemers uit de sector hun ervaringen. Ze vertellen over de voordelen die het werken in de sector hen biedt. Zij zijn vooral blij met de opleidingsmogelijkheden, de flexibele werktijden en de mogelijkheden om door te groeien binnen hun bedrijf. Zij vertellen ook welke vooroordelen onterecht aan de sector kleven.

Lees hun verhalen en bekijk de video’s

"Wat wil je doen en waar wil je werken?"
Door twee korte vragen te beantwoorden (wat voor werk wil je doen en waar wil je werken?) ontdekken de bezoekers van de website eenvoudig welke bedrijven goed bij hun wensen passen.

Tookit
Voor de bedrijven wordt er een toolkit ontwikkeld om de campagne te kunnen vertalen naar bedrijfsspecifieke- en lokale acties. Zodra deze gereed is, laten we dit weten.

Meer weten?
Voor meer informatie over deze campagne kunt u contact opnemen met Marinika Knoef.