Bewustwordings- en Activeringscampagne voor duurzame inzetbaarheid

Het accent van de communicatie binnen deze campagne voor de sector PLb ligt op de gezamenlijke urgentie en verantwoordelijkheid van werkgevers en werknemers om samen aan de slag te gaan met duurzame inzetbaarheid. De werkgevers faciliteren en stimuleren, de medewerkers pakken zelf de regie en komen in actie.

abdel_930px_logo


Een online platform voor duurzame inzetbaarheid, zoals 'Tiptrack', kan daarbij helpen, maar hoe krijg je de interesse van de werknemers en hoe houd je de aandacht op de langere termijn vast? Kortom: hoe zorg je dat werknemers duurzaam de eigen regie nemen en houden?

Campagne 'Geef je toekomst nieuwe energie'
We lanceren het DI-platform Tiptrack binnen ieder deelnemend bedrijf, met een speciaal voor de sector ontwikkelde campagne: 'Geef je toekomst nieuwe energie'. Via verschillende middelen maken we bekend dat Tiptrack gelanceerd gaat worden en bieden we werknemers alle informatie die ze nodig hebben om een account aan te maken en in te loggen.

De kracht van de campagne zit hem in de optelsom van die verschillende online én offline middelen, waarin de boodschap herhaald wordt en steeds verder wordt aangevuld met informatie. Zoals vlak voor de lancering door een kickoff meeting met presentatie. Maar ook na de lancering wordt voorzien in een pakket kant-en-klare content, die eenvoudig ingezet kan worden.

De centrale webpagina voor werknemers is 'Geef je toekomst energie'. Daar maken zij een account aan en loggen zij in. Daarna kan ook ingelogd worden via een app op de smartphone. Verschillende instructiefilmpjes helpen werknemers bij installatie en gebruik én er is een laagdrempelige mogelijkheid tot direct contact met de Tiptrack-helpdesk.

Er is een werkgevershandleiding ontwikkeld, die helpt om de toolkit aan campagnemiddelen planmatig in de juiste volgorde in te zetten.

Communicatie ondersteuning

Ook directie, het management, de directe leidinggevenden en de HR-professionals van de werkgevers hebben een belangrijke rol in communicatie. We bieden hen handvatten om aan het werk te gaan:

Werk-in-uitvoering
We gaan binnenkort aan de slag met verschillende thema-toolkits voor 2021, waarmee blijvend gebruik van Tiptrack kan worden gestimuleerd. Want ontwikkeling en gedragsverandering ontstaat niet binnen een week, dag of maand, maar vraagt om duurzame aandacht.

Meer weten?
Wilt u de campagne inzetten of heeft u wensen voor maatwerk, zoals uw eigen logo op de communicatiemiddelen of het aanpassen van formaten of teksten? Neem dan contact op met Andrea van de Velde, programmamanager Duurzame Inzetbaarheid.