Nieuwe instroomcampagne voor sector NWb: 'Power up the planet!'

Jarenlang was de WATT?-campagne het instrument om jongeren te interesseren voor het werken in de energiesector. Binnenkort start een nieuwe campagne die door de netwerkbedrijven is ontwikkeld in samenwerking met bureau Nowsy/YoungWorks. Met de slogan 'Power up the planet! - Jij fixt onze energie' gaan we jongeren stimuleren om voor een studierichting in de energietechniek te kiezen.

Power Up The Planet - instroomcampagne 930px

In maart 2021 start de instroomcampagne 'Power up the planet' met het doel om de doelgroepen via YouTube, Snapchat, Instagram en Facebook de nieuwe website 'Power up the planet.nl' te laten bezoeken. Uit een verkennend onderzoek onder jongeren bleek dat zij via deze online kanalen het best te bereiken zijn. De gekozen slogan bleek favoriet.


De doelgroep bestaat uit drie subgroepen met verschillende drijfveren:

  • Concrete bètatechnici: "wat kan ik maken of onderzoeken?"
  • Mensgerichte generalisten: "wat kan ik betekenen voor de samenleving?"
  • Carrièrebèta's: "wat kan ik bereiken?"

De nieuwe website krijgt vooralsnog een landingspagina, die informatie bevat over opleidingen en MBO-scholen. Later wordt deze uitgebreid. De eerste doelgroepen zijn VMBO-ers, Havisten en hun ouders die op zoek zijn naar een MBO-opleiding. Begin maart 2021 start dan het traject om de website uit te breiden naar HBO en WO, en deze interactief te maken.

Meer weten?
Heb je vragen over deze instroomcampagne, neem dan contact op met Marinika Knoef, programmamanager 'Future Fit'.

Ook als je input hebt voor deze website (foto’s, filmpjes, gegevens van contactpersonen in het onderwijs), of als je wilt bijdragen aan de campagne door berichten te delen namens jouw bedrijf, dan kun je bij haar terecht.