Filmpjes bewust van DI

    Filmpjes over DI voor sector GEO - 765x300px
    • Hoe blijf je duurzaam inzetbaar?
    • Filmpjes over verantwoorde keuzes
    • Geschikt voor digitale verspreiding
    • Good practices inhaakcampagnes
    Filmpjes over DI voor sector GEO - 765x300px Duurzame inzetbaarheid

    In drie korte, humoristische filmpjes leggen we de vinger op de zere plek: welke (on)gezonde keuzes maak jij?

    We weten allemaal dat gezond eten, niet roken en bewegen goed voor je is. En dat bijblijven in je vak en nieuwe vaardigheden leren nodig is om aan de slag te blijven. Ook weten we dat een goede balans tussen werk en ontspanning belangrijk is...

    En tóch blijft het kennelijk moeilijk om verantwoorde voedingskeuzes te maken, te stoppen met roken, meer te gaan bewegen, een blokje om met collega’s in plaats van achter je laptop een broodje wegwerken of eindelijk eens te beginnen met die opleiding om nieuwe vaardigheden te leren en soms "nee" te zeggen als het je écht te veel wordt.

    Waarom werken filmpjes over DI zo goed?

    Beelden zeggen meer dan woorden. In elk filmpje wordt een fictieve werknemer gevolgd, die in het dagelijks leven uiteenlopende keuzes maakt. Elk filmpje staat op zich, maar als een rode draad door de filmpjes kijkt een groen mannetje - als een soort geweten - over de schouder van de medewerker mee of er wel gezonde keuzes worden gemaakt. Zo triggeren we medewerkers zonder belerend te zijn. We kozen voor groen, omdat deze kleur staat voor ontwikkeling en vernieuwing. Groen wordt door velen ook geassocieerd met groei, veiligheid, milieu en energie.

    Bekijk de filmpjes voor DI

    Alle scènes zijn opgenomen op herkenbare plekken; in en om het huis, in de kantine, in en rond de wagen, aan het bureau, in de wandelgangen en bij de koffiecorner. Wij danken de mensen van Cyclus voor de gastvrijheid tijdens de opnamen van de bedrijfsscènes. Er zijn drie korte films van maximaal 90 seconden in ons Vimeo-kanaal beschikbaar. Deze kun je eenvoudig verspreiden worden onder de medewerkers van jouw organisatie.

    Deze filmpjes lenen zich ook voor narrow casting en verzending via digitale nieuwsbrieven.

    Als het goed is hebben alle GEO-bedrijven de materialen inmiddels per post ontvangen: posters, tafelkaarten met QR-codes (verwijzing naar de filmpjes) en een USB-stick met de filmpjes.

    Deze bewustwordingscampagne maakt deel uit van het Programma 'Lekker Bezig!' en wordt mede mogelijk gemaakt door de MDIEU-subsidieregeling van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.